دهمین دوره راهپیمایی همجنسگرایان که قرار بود در ماه ژوئن برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد. سازمان دهندگان این راهپیماییِ در حال برنامه ریزی برای برگزاری آن در ژانویه یا فوریه هستند .

برنامه ریزی برای راهپیمایی همجنسگرایان در شهر پونا

دهمین دوره راهپیمایی همجنسگرایان که قرار بود در ماه ژوئن برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد. سازمان دهندگان این راهپیماییِ در حال برنامه ریزی برای برگزاری آن در ژانویه یا فوریه هستند که البته منوط به کسب مجوز و رعایت شرایط همه گیری کرونا می باشد.

مسئولان برگزاری این راهپیمایی سالیانه که به نام "پیاده روی غرور پونا" شناخته می شود، در حال تدارک مقدمات وتمهیدات لازم برای حل مشکلات احتمالی در اجرای این راهپیمایی می باشند تا این رویداد مورد سوء استفاده گروههای سیاسی که مشتاقند با حمایت از دگرباشان جنسی پایگاه اجتماعی و سیاسی خود را تقویت کنند، قرار نگیرد.

آنها در حال برنامه ریزی برای برگزاری این راهپیمایی در ماه ژانویه یا فوریه هستند که بایستی ضمن کسب مجوزهای لازم ، شرایط و پروتکلهای همه گیری کرونا را نیز در این راهپیمایی رعایت نمایند. بیندومادهاو خیر، رئیس بنیاد حمایت از همجنسگرایان، که برگزار کنندۀ این راهپیمایی سالیانه است، گفت: "یکی از مهمترین نگرانیهای ما این است که این راهپیمایی تنها به مسائل جامعه همجنسگرایان متمرکز شود و اجازه ندهیم برای اهداف دیگری از آن استفاده شود." وی افزود: " پونا در تلاش است تا از آخرین دوره راهپیمایی غرور بمبئی، که یکی از دو رویداد بزرگ مربوط به همجنسگرایان در ایالت ماهاراشترا است، درس بگیرد." راهپیمایی  بمبئی در ماه فوریه  برنامه ریزی شده بود، زمانی که اعتراضات علیه اصلاحیۀ قانون شهروندی همچنان ادامه داشت، و با وجود اینکه راهپیمایان در منطقۀ "آزاد میدان" جمع شده بودند، اما پلیس بمبئی به آنها اجازه برگزاری این راهپیمایی را نداد، و برخی نیز به سردادن شعارهای سیاسی پرداختند که به دور از اهداف این راهپیمایی بود."

خیر گفت: "راهپیمایی غرور برای نشان دادن همبستگی با دگرباشان جنسی برگزار می شود و ما به موضوعات مربوط به این افراد، از جمله قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان و سایر مواردی که مورد توجه ما است، می پردازیم. برگزارکنندگان می خواهند اطمینان حاصل کنند که فقط شرکت کنندگان اصیل (همجنسگرایان) اجازه حضور در راهپیمایی داشته باشند. لیستی از مزاحمت های احتمالی نیز در حال نهایی شدن است که باید در اختیار پلیس محلی قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که در این رویداد اختلال یا دخالتی صورت نگیرد."

"فلسفه ما روشن است: جامعه همجنسگرایان نباید مورد سوء استفاده کسانی قرار گیرد که می خواهند برای مطالبات سیاسی خود به این گروه فشار بیاورند .اگرچه بند ۳۷۷ (که همجنس گرایی را جرم تلقی کرده بود) لغو شده است، اما هنوز کارهای بسیاری است که باید انجام شود. ما هنوز حق ازدواج همجنسگرایان یا حق داشتن فرزندخوانده نداریم. اینها دغدغه های ماست و نمی خواهیم راهپیمایی غرور پونا از تمرکز براهداف و خواسته های خود منحرف شود. "

"این اولین باری نیست که ما احتمال دخالت و انحراف اهداف راهپیمایی را می دهیم. در سال ۲۰۱۷ نیز والدین و بستگان همجنسگرایان به جای خودشان رهبری راهپیمایی را به دست گرفته بودند و بسیاری از آنها نام خود را از قبل رزرو کرده بودند. ما نمی خواستیم آنها حضور داشته باشند و تمرکز راهپیمایی را به هم بریزند. بنابراین به متصدیان گفته بودیم کسانی را که در راهپیمایی مشکل ایجاد مشکل می کنند به پلیس تحویل دهند."

خیر می گوید لغو ماده ۳۷۷ ، به جای انرژی دادن به جنبش همجنسگرایان، حرکت آن را کند کرده است. "به نظر می رسد ماده ۳۷۷ دشمن مشترکی را در برابر ما قرارداده است که همه در برابر آن متحد شده بودیم. اکنون که این قانون لغو شده است، جامعه همجنسگرایان اتحاد خود را از دست داده است و مردم به دنبال ایده ها و فلسفه های خود هستند. ما از ایده ها و عقاید دیگران استقبال می کنیم، اما نباید از راهپیمایی غرور برای تبلیغ این عقاید استفاده شود."

روزنامه: تایمز آف ایندیا  

کد خبر 5350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =